Periodontoloji

Periodontoloji, dişleri çevreleyen yumuşak (periodontal ligament, dişeti) ve sert dokuların (kemik, sement) yapısını, bu dokularda meydana gelen hastalıkları ve bu hastalıkların tedavisini inceleyen bir diş hekimliği dalıdır.

Dişeti sağlığı neden bozulur?

Temel neden kötü ağız hijyeni ve bunun sonucu oluşan diştaşları yani tartarlardır. Bunun yanı sıra bazı sistemik hastalıklar da ilk önce dişetlerinden belirti verirler.Örneğin lösemi gibi.

Tartar (diştaşı) nasıl oluşur?

Gıda artıkları tükrükteki minerallerle birleşerek dişler ve dişetleri etrafında kireç tabakaları oluştururlar. Bu kireç tabakaları başlangıçta yumuşaktırlar. Ancak hızla sert tabakalara dönüşürler. Fırçalayarak bunları dişlerinizden uzaklaştıramazsınız. Ancak diş hekiminiz diştaşı temizliği için dizayn edilmiş uygun ultrasonik aletlerle dişlerinize zarar vermeden çıkartabilir

Tartar temizliği dişlere zarar verir mi?

Bu soru diş hekimlerine sık sorulan bir sorudur. Hatta bu sorunun devamında ‘temizlik sırasında diş mineleri çizilir mi’ veya ‘bir kere temizletince hep ister mi?’ gibi sorular da ardı ardına gelir.Hayır, diştaşı temizliği dişlere zarar vermez. Hatta ağzınız için yaptırabileceğiniz en faydalı,en çabuk,en rahat ve en ucuz işlemdir. Bunun yanı sıra düzenli temizlik yaptırarak birçok ağız ve diş probleminin de önüne geçebilirsiniz.

Dişeti iltihabının belirtileri nelerdir?

Sağlıklı dişeti kanamaz . Eğer fırçalarken, sert gıdalar yerken veya kendiliğinden oluşan dişeti kanamanız varsa vakit kaybetmeden diş hekiminize başvurmalısınız. Muhtemelen diş etlerinizde iltihap olabilir .Ayrıca kötü ağız kokusu da iltihabın habercisidir.

Dişeti hastalığının belirtileri

• Diş eti hastalıklarının ilk ve en önemli belirtisi dişeti kanamasıdır.

• Sağlıklı dişeti kanamaz.

• Dişetlerinde şişmeler,kızarmalar oluyorsa,

• Dişetlerinde çekilmeler ve açığa çıkan kök yüzeylerinde hassasiyet oluşuyorsa,

• Dişeti kenarlarında veya dişler arasında,diştaşlarına bağlı olarak oluşan siyah alanlar görülüyorsa,

• Diş ile dişeti arasından iltihap geliyorsa,

• Dişlerde sallanmalar,uzamalar ve dişler arasında açılmalar oluyorsa,

• Ağızda sürekli bir kötü koku ve kötü bir tat hissi var ise,

Geç kalmadan bir diş hekimine muayene olunması gerekir.